Pratite nas!

Magazin

Čekajući elektrobus polako se pozdravljamo sa čuvenim „trolama“!?

Objavljeno

-

Foto: bgd365.rs
Davne 1892. godine, tačnije 14. oktobra, puštena u saobraćaj novosagrađena tramvajska linija od Kalemegdana do Slavije. To se obeležava kao dan kada je zvanično počelo sa radom Gradsko saobraćajno preduzeće u Beogradu. Ta linija gradskog prevoza bila je u vidu konjskog tramvaja. Tek 1904. godine električni tramvaji zamenili su tramvaje sa konjskom zapregom sa linija Kalemegdan – Slavija i Žagubica – Električna centrala. Godine 1906. na svim tramvajskim linijama saobraćalo je ukupno 16 motornih tramvajskih kola. Postoje zapisi da je u Beogradu 1912. godine bilo 8 tramvajskih linija, kojima su saobraćala prosečno dnevno 24 tramvajska motorna kola i 12 prikolica. Te godine prevezeno je 7,5 miliona putnika.

Prvi svetski rat umnogome je usporio napredovanje gradskog saobraćaja u Beogradu. Broj stanovnika se povećavao, kao i potreba za gradskim saobraćajem. Posledice Prvog svetskog rata osetile su se na tramvajskim linijama, koje su u velikoj meri morale da budu rekonstruisane i zamenjene novim trolnim žicama i stubovima na tramvajskoj mreži. Krajem 1927. godine jedno privatno preduzeće uvelo je u Beogradu redovan autobuski saobraćaj, koristeći moderne autobuse sa pneumatskim gumama. Tokom Drugog svetskog rata u bombardovanju Beograda je uništeno 38 tramvaja, 36 prikolica i 10 autobusa. Po okončanju Drugog svetskog rata u Beogradu su radile 4 tramvajske i 3 autobuske linije sa ukupno 58 vozila.

Zvanično prva trolejbuska linija je otvorena na liniji Kalemegdan – Slavija 1947. godine. Prvi trolejbus svečano je predstavljen na prvomajskoj paradi 1947. godine, a bio je u pitanju model “fijat 668”. Tokom sedam decenija, beogradskim ulicama saobraćalo je 17 različitih modela trolejbusa. Danas, nešto više 80 trolejbuskih vozila saobraća svakodnevno na sedam linija.

Foto: Pixabay.com

Planovi aktuelne vlasti za gradski saobraćaj u Beogradu najavljuje ukidanje beogradskih trola. Kako je Goran Vesić izložio u ekspozeu prilikom izbora za zamenika gradonačelnika Beograd će u narednom periodu nabaviti 80 elektrobusa koji će poslati u prošlost čuvene trole. Elektrobusi, za sada, saobraćaju samo na jednoj liniji, i to pet vozila pod oznakom Eko 1, koja povezuje Vukov spomenik i naselje Belvil. Reč je o kineskim modelima iz fabrike “Hajger”, a distributer je “Čeriot motors”.

Izvor: kurir.rs, wikipedija.org

Lajkujte nas na Facebooku!

Popularno