Pratite nas!

Magazin

Evo koja četiri grada su pre Beograda imala tramvaj na konjsku zapregu davne 1892. godine

Objavljeno

-

Foto: pixabay.com
Činjenica koja govori da je nekada Beograd bio u rangu najvećih svetskih metropola je ta da je Beograd imao prvi tramvaj na konjsku zapregu u periodu kada su to imali samo Njujork, Pariz, London i Berlin.

Prvi beogradski tramvaj pušten je u saobraćaj dana 14. oktobra 1892. godine i vozio je centrom grada, od Kalemegdana do Slavije. Linija je bila duga 2.300 metara i od Kalemegdana išla je Ulicom Vase Čarapića, preko Trga republike i Knez Mihailove ulice do Terazija, odakle je svoj put završavala na Slaviji. U početku su se kao pogon koristili konji, a prva električna linija uvedena je 1894. Iako su ga vukli konji, vožnja nije trajala duže od 12 minuta. Druga tramvajska linija je otvorena nedugo nakon prve i vozila je od Terazija do Topčidera i od kafane „Žagubice“ kod Tašmajdanskog parka do Električne centrale na Dorćolu.

Do kraja 1905. godine sve linije bile su elektrificirane. Gradsku tramvajsku mrežu činilo je svega 16 tramvaja, i to oni udobniji sa prevučenim sedištima u tome vreme poznatim kao „Terazijski“ i oni drugi sa drvenim klupama poznati kao „Topčiderski“.

Godine 1912. u Beogradu je bilo osam tramvajskih linija koji su te godine prevezli ukupno 7.500.000 putnika. Prvi i Drugi svetski rat dosta su oštetili tramvajski sistem, no oba puta je obnovljen.

1985. godine postavljeno je 45 km novih šina, a tramvaji su prelaskom reke Save počeli sa prevozom putnika i u Novom Beogradu. Danas beogradsku tramvajsku mrežu čine oko 170 vozila, od kojih su neke sa prikolicama. Beograđani su razvrstali tramvaje u tri grupe: najstariji su „česi“ – poznati po svom prostom dizajnu, zatim dobro poznati „švajcarci“ – nejčešće zelene boje, i najnoviji tramvaji „španci“ – uvezeni 2012. godine koju karakterišu moderna tehnologija i dizajn.

 

Lajkujte nas na Facebooku!

Popularno