Pratite nas!

Magazin

Imate nesanicu! EVO KAKO DA SE USPAVATE ZA 10 ILI 60 SEKUNDI!

Objavljeno

-

foto:pixabay.com
Provodite više vremena u pokušaju da zaspite nego što zapravo spavate? Mnogo ljudi pati od istog problema. Pomislite da uz pojedine metode možete zaspati za 10, 60 ili 120 sekundi.

Uporno pokušavanje da zaspite može izazvati anksioznost i nervozu koja vas održava budnim. Postoje naučni trikovi kojima možete dovesti svoje telo u siguran način isključivanja. Kako Healthline prenosi ovo su neke od njih.

Kako zaspati za 10 sekundi:

Popularna vojnička metoda predstavljena je u knjizi „Relax and Win: Championship Performance“, a može čak da posluži i ljudima kojima je potrebno da odspavaju sedeći.

1. Opustite celo lice, uključujući mišiće u ustima

2. Opustite ramena kako biste se oslobodili tenzije i opustite ruke pored tela

3. Izdahnite, oslobađajući grudi

4. Opustite vaše noge, grudi i listove

5. Razbistrite vaš um deset sekundi zamišljajući opuštajuću scenu

6. Ukoliko već niste zaspali, pokušajte da ponavljate „ne misli, ne misli“ deset sekundi

7. U roku od deset sekundi trebalo bi da ste zaspali

Ukoliko ova metoda nije delovala na vas, morate vežbati na temeljima ove metode, a to su pravilno disanje i opuštanje mišića.

Kako zaspati za 60 sekundi:

Postoje dve metode koje se fokusiraju na disanje i mišiće, a uz koje možete zaspati za 60 sekundi. Kombinujući moć meditacije i vizualizacije, takozvana 4-7-8 metoda disanja postaje sve efektnija uz vežbu.

Kako biste se pripremili, stavite vrh jezika iza dva prednja zuba na gornjoj vilici i držite ga u tom položaju sve vreme.

4-7-8 metoda disanja

1. Malo razdvojite usne i ispuštajte šuškavi zvuk dok izdišete kroz usta

2. Zatim sastavite usne i tiho udišite kroz nos. Brojite do četiri u sebi

3. Zatim zadržite dah sedam sekundi

4. Nakon toga izdahnite sa zvukom duvanja osam sekundi

5. Izbegavajte da ostanete previše budni na kraju svakog ciklusa. Pokušajte metodu raditi bez razmišljanja

6. Završite ovaj ciklus uz četiri puna daha. Ostanite spavati ukoliko osetite opuštanje koje dolazi ranije nego što je predviđeno.

Progresivno opuštanje mišića:

Uz ovu metodu treba da istegnete, ali ne naprežete mišiće i opustite se kako biste se oslobodili napetosti.

Pre nego što počnete progresivno opuštanje mišića, pokušajte vežbati metodu 4-7-8, zamišljajući kako napetost napušta vaše telo dok izdišete.

Koraci za opuštanje

1. Podignite vaše obrve koliko god možete i zadržite ih tako pet sekundi. Ovo će istegnuti mišiće vašeg čela

2. Zatim odmah opustite obrve i osetićete kako tenzija opada. Čekajte deset sekundi

3. Smejte se široko stvarajući tenziju u vašim obrazima. Čekajte pet sekundi, a potom se opustite

4. Napravite pauzu od deset sekundi

5. Buljite sa zatvorenim očima. Ostanite tako pet sekundi. Opustite se

6. Napravite pauzu od deset sekundi

7. Lagano glavu nagnite prema nazad kako biste mogli gledati u plafon. Ostanite tako pet sekundi. Opustite se dok vaš vrat lagano tone u jastuk

8. Pauzirajte deset sekundi

9. Nastavite opuštati ostatak tela, od tricepsa do grudi pa do stopala

10. Pustite sebe da zaspite čak i ako ne završite u potpunosti metodu opuštanja mišića

Postoji još jedna metoda koja se naziva paradoksalnom namerom. Govoreći sebi da ostanete budni, možda je dobar način da brže zaspite.

Istraživanje je otkrilo da su ljudi koji su vežbali paradoksalnu nameru zaspali brže od onih koji to nisu radili. Ako vam se često čini da ste pod stresom zbog pokušaja spavanja, ova metoda može biti efikasnija od tradicionalnih praksi disanja.

Lajkujte nas na Facebooku!

Ostavite komentar

Morate biti prijavljeni da biste ostavili komentar Login

Vaš komentar

Popularno